Ljudje se v času menjave sezonskih pnevmatik pogosto odločajo tudi za menjavo platišč. Tudi ta so namreč izjemno pomembna za naša vozila. Priljubljena so predvsem lita platišča, za katera velja, da se uvrščajo med najbolj kakovostna platišča in da zdržijo tudi največ časa. Pri tem je dobro poznati njihove tehnične lastnosti, o katerih vemo ponavadi zelo malo. Pomagajo nam lahko izkušeni prodajalci in serviserji.
O platiščih na splošno
Povedali smo že, da so platišča, med njimi še posebej lita platišča, poleg pnevmatik izjemno pomemben del avtomobila. Njihova naloga je predvsem ta, da skrbijo za varno in udobno vožnjo pri različnih hitrostih.
Ne glede na to, za katero vrsto platišča se bomo odločili, pa je pomembno, da se znajdemo pri oznakah. Te namreč definirajo dimenzijske lastnosti platišča. Med omenjene oznake sodijo:
- velikost platišča oziroma njen premer,
- ET,
- širina platišča (J),
- premer centrirne odprtine,
- število in razporeditev vijakov na platiščih.
Mere posameznega platišča, med katerimi so tudi priljubljena lita platišča, so vedno podane v colah. Tudi širina platišča, ki je označena s črko J, je vedno podana v colah. Ta podatek (J) nam pomaga, da izberemo ustrezno širino pnevmatike, ki se lahko varno namesti na platišče.
Kaj pri platiščih pomeni oznaka ET?
Za vsa platišča, tudi za lita platišča, je značilno, da vsebujejo številne oznake, za katere nam včasih ni povsem jasno, kaj pomenijo. Med njimi je tudi oznaka ET. Ta ponazarja razdaljo med središčno črto širine platišča in med robom platišča.
O pozitivnem ET govorimo takrat, ko je naležna površina odmaknjena bolj proti zunanji strani; o negativnem ET pa govorimo, ko je naležna površina umaknjena proti notranjosti platišča. Potrebno je vedeti, da neustrezen ET lahko negativno vpliva na podvozje in njegovo obrabo. To velja predvsem za kolesne ležaje in končnike volana. Ker se obraba omenjenih delov podvozja ne pozna pri sami vožnji, se težave največkrat sploh ne zavedamo.