Danes vsakdo lahko postane poslovnež. Odpre podjetje, račun na banki in že se znajde v poslovnem svetu. A to seveda ne bo dovolj za uspešno poslovno pot. Uspešen poslovnež ima nekaj več. Ima ustrezno energijo, ideje in samozavest, kar ga vodi po poti uspeha.
Včasih se zdi, da je težko opaziti tiste razlike, ki ločijo uspešnega poslovneža od povprečnega. Na drugi strani pa je povsem jasno, kaj je tisto, kar dodaja vrednost osebi, ki se ukvarja s poslom. K sreči se je mogoče nekaterih reči tudi priučiti in se na ta način dvigniti iz povprečja.
1. Samozavest
Vsi uspešni poslovneži priznavajo, da jim brez ustrezne mere samozavesti ne bi nikoli uspelo v poslu. Seveda gre za zdravo samozavest. Tisto, ki te hrani z zaupanjem do dela ali projekta, enako pa to samozavest začutijo partnerji in kupci. Samozavesten človek je bolj privlačen in vsekakor bolj prepričljiv v tistem, kar počne.
Če menite, da ste na tem področju morda nekoliko šibki, pa bi se radi izboljšali, je to seveda mogoče. Samozavest se sicer gradi skozi celo življenje od malih nog naprej. Nekateri že kot otroci kažejo obilo samozavesti, drugi pač nekoliko manj. Za dvig samozavesti se je potrebno zazreti vase in najprej začeti verjeti sebi in svojemu znanju.
Prav tako so lahko v veliko pomoč različne delavnice in nasveti strokovnjakov s tega področja. V ogledalu morate na koncu videti osebo, ki verjame vase in v svoje delo, ter poslovneža, ki natanko ve, kaj bo njegova naslednja poteza in zakaj.
2. Ustrezni cilji
Uspešen poslovnež si vedno zastavi ustrezne cilje, ki se morda komu zdijo nedosegljivi, njemu pač ne. Morajo pa biti ti cilji realni in imeti zaledje v znanju, kapitalu ali v partnerjih, s katerimi sodeluje. Cilj uspešnega poslovneža ni nikoli grabljenje denarja in biti slaven.
Lahko se denimo nanašajo na izpolnitev otroških sanj, delovanje na določenem področju, ki ga mami že od nekdaj, morda preboj pri določenem procesu, ki bo imel velik vpliv na gospodarstvo. Zdravi cilji so vedno povezani z uspešno stoječim podjetjem, ki konstantno raste, pridobiva kupce in nudi delo svojim zaposlenim.
3. Nikoli z glavo skozi zid
Igranje na srečo v resnem podjetništvu ne pride v poštev. Čeprav se morda nekomu izide in uspe, pa večina na takšen način propade. Uspešen podjetnik natanko ve, do kam lahko gre, koliko finančnih sredstev ima na razpolago in kdaj se mora ustaviti, ko je ovira zanj prevelika.
Seveda se ovir ne boji, jih premaguje, vendarle pa se ovira od ovire razlikuje. Včasih je enostavno potrebno priznati, da to ne bi bila dobra poteza in odkorakati proč. V dobro svojega podjetja in v svoje dobro. Čeprav je bilo morda na začetku vse skupaj videti zelo obetavno, pa se včasih pač ne izide.
4. Poslovna komunikacija
Uspešen poslovnež nikoli ne ostane brez besed, ima razvit bogat besedni zaklad, s katerim zna vedno na primeren način podati informacije ali komunicirati s poslovnimi partnerji in strankami. Pomembno je znati ločiti verbalni del od neverbalnega. Pri prvem gre za komunikacijo z besedami, kjer svojo vlogo odigrajo ton glasu, višina, tempo govorjenja in glasnost.
Pri neverbalni komunikaciji pa gre za mimiko obraza, gestikulacijo in tudi splošni bonton. Sogovornika se ne prekinja, nasprotovanje njegovemu mnenju pa se poda umirjeno, spoštljivo in strokovno podprto. V poslovni komunikaciji humor ni prepovedan, a je potrebno z njim ravnati v rokavicah. Pretiravanje s šalami je lahko zelo hitro neprimerno in odbijajoče.
V poslovno komunikacijo spada tudi uvodni pozdrav, ki se večinoma prične z rokovanjem. Roko ponudi oseba, ki zaseda višji položaj, pri rokovanju se gleda v oči, stisk roke pa mora biti samozavesten, ne premočan, vsekakor pa tudi ne mlahav.