Skiro bo otroka pripravil na kolo. Stavek se zelo lepo rima, v njem pa je tudi obilo resnice. Skiroji so za otroke neizmeren vir zabave in nanje se hitro navadijo. Na splošno velja, da je za vožnjo skiroja, tako kot tudi poganjalca, potrebne nekaj spretnosti.
Otroci se naučijo loviti ravnotežje in hkrati se počutijo bolje, kot če bi morali povsod pešačiti. Saj pešačenje je v osnovi zdravo in ga je vredno spodbujati, vendar pa otrokom lahko hitro postane monotono, pričnejo se dolgočasiti in posledično jih boste vse težje spravljali na zrak. To pa zanje dolgoročno gotovo ne pomeni nič dobrega.
Torej si omislimo, vsaj za določene primere, kakšno prevozno sredstvo. Kolo je gotovo idealna izbira, še posebej, če otroka dobro podučite o varnosti v prometu. Prvi koraki pa so kot vedno najtežji in osvojiti ravnotežje na kolesu ni tako enostavno.
Postopen prehod je tako najboljši in poganjalci in skiroji omogočajo ravno to. Če so poganjalci še posebej primerni za mlajše, saj obstajajo tudi takšni s tremi ali štirimi koleščki in so torej še bolj stabilni, pa so skiroji vendarle bolj primerni za večje otroke.
Skiroji kot prevozno sredstvo
Bodimo iskreni – skiroji so odlično prevozno sredstvo tudi za mladino in odrasle. Na cestah se lahko opazi vse več ljudi, ki se v šolo, na fakulteto ali na delovno mesto vozijo z njimi, in vse manj, ki bi prisegali denimo na rolerje. Zakaj rolerji niso več tako aktualni, razen za rekreacijo?
Odgovor je preprost – vedno potrebujete s seboj še čevlje, saj z njimi ne morete skočiti na avtobus, če vas ujame dež, niti se ne smete z njimi peljati po supermarketu. Skiro vam to omogoča. Lahko ga parkirate zunaj, tako kot kolo ali motorno kolo, lahko pa ga tudi zložite in vzamete s seboj.
Na trgu je vse več kompaktnejših in kvalitetnejših skirojev. Narejeni so iz različnih zlitin in umetnih mas. Zdržijo veliko večje obremenitve kot klasični skiroji za otroke. Tako se lahko z njimi vozijo osebe, ki so težje od 70 ali morda celo 90 kilogramov.
Potem je treba paziti še na dve zadevi. Ena je kvaliteta koleščkov in zavore, da boste hitro in enostavno pridobili in tudi obdržali hitrost, ter da se boste pravočasno ustavili pred oviro. Druga reč pa je nastavitev krmila oziroma »balance«. Slednja se mora nastaviti na primerno višino, da ne boste vozili sklonjeni, kot v nekem krču, ker vas bo sicer hitro uščipnilo v križu, pa še bolj nerodni boste in se boste pri večjih hitrostih hitreje lahko padli, še posebej v ovinku, kjer vas lahko spodnese.